fick nästan böta..

..på bussen till jobb för någon dag sedan.
hoppade på bussen med en arbetskollega.

jag - hyllinge.
chaffisen trycker på "kassan" - varsågod och tryck ner ditt kort.
jag - kan jag få kvitto på det?
chaffis - eh? tryckte lite fel så det blir inget kvitto.
jag - jaja, okej.

efter några hållplatser hoppar det på två kontrollanter. den ena gubben kommer fram till mig.

gubbe - kan jag få se din biljett?
jag - fick tyvärr ingen biljett men du kan få mitt kort.
gubbe - alltså? hur gammal är du?
jag - 21?
gubbe - du åker ju på barn! kan jag få se ditt id?
jag - eh? jag åker inte på barn. har inte sagt att jag ska åka på barn och chaffisen frågade inte mig.
gubbe - det är faktiskt din skyldighet att säga om du är barn eller vuxen!

slapp iaf bötern, men hade jag fått en böteslapp hade jag inte klivit av bussen fören chaffisen gett mig pengar till bötern.
säga att det är min skyldighet att säga om jag är vuxen eller barn, så jävla ung ser jag väl inte ut?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback